Marieke Kraak I Outside-in Interim
Managing change

Over Marieke

Ik ben een ervaren en gedreven professional op het gebied van programma-en verandermanagement. Met een gedegen visie, kennis van zaken en een bak ervaring, verbind ik mensen en organisaties. Een treffende vergelijking die mij gegeven werd is 'het oliemeisje'. Ik zorg voor de olie in een traject. De kennis zit in de mensen. Ik activeer, verbind en betrek mensen bij een organisatiedoel en hou daarbij rekening met het gehele ecosysteem. Zie 'referenties en contact' voor voorbeelden.

Wat maakt mij uniek?

WAAROM:

Ik geloof erin dat mensen werken met mensen, niet met organisaties. En dat we samen een betere wereld kunnen maken; samen bouwen aan positieve organisaties. Daarom verbind ik in mijn aanpak mensen aan elkaar en aan de organisatiedoelstelling. Zo kunnen we samen gaan voor 1 doel; vanuit verbinding en betrokkenheid.

HOE

Ik werk op het snijvlak van programmamanagement, business coaching en interim management. Ik geloof in zelf het goede voorbeeld geven. Daarom denk ik niet alleen mee maar DOE ik ook mee. Hier komen mens, structuur en visie samen. Ik stel een programma samen en doe wat er nodig is om de gewenste verandering door te voeren en te laten beklijven, desgewenst met behulp van andere specialisten. Met mijn hospitality achtergrond denk ik niet alleen vanuit de organisatie maar juist ook vanuit de klant.

WAT

Rode draad in mijn aanpak is dat ik (tijdelijke) multidiciplinaire teams samenstel en begeleid om de de mensen in een organisatie of afdeling naar een volgend niveau te brengen, rekening houdend met het (gehele) ecosysteem van die organisatie. Onder het motto: 'samen weten we meer', kijken we vanuit diverse perspectieven naar de veranderdoelstelling of ambitie. Of het nu om een programma gaat dat structureel opgezet moet worden of een verandertraject.

Op basis van mijn ervaring en mijn passie werk ik graag samen met organisaties in de zakelijke dienstverlening en/of semi-overheid. Deelgebieden zijn HR, Marketing Communicatie en Operations.